A Stylers Group freelancer programozókat vizsgáló kutatásából kiderült, hogy a legtöbben (74 %) ismerőseiken és szakmai kapcsolataikon keresztül szereznek új megbízásokat. Emellett főleg a Facebookon és az álláshirdető oldalakon találnak maguknak munkát. Közel egyötödük a LinkedInen néz új munka után, de olyanok is akadnak, akik freelancer oldalakon hirdetik magukat, ill. közvetlenül a cégeket keresik meg, és ajánlják be magukat.
Kevesen reklámozzák magukat
Viszonylag kevés azoknak a programozóknak a száma, akiket a vállalatok közvetlenül vagy ügynökségeken keresztül kérnek fel munkára. Az így megbízást találók nagy része 31-40 év közötti és több mint 3 éve szabadúszó, vagyis inkább a több cégnél megfordult, sok projektet maga mögött tudó, a különböző technológiákat mélyebben ismerő, tapasztaltabb, kiépült, széleskörű szakmai kapcsolatokkal rendelkező fejlesztők közül kerülnek ki. Volt olyan válaszoló is, aki a saját honlapján és Google hirdetésben reklámozta magát.
A személyes márka kialakítására nagyobb hangsúlyt kéne fektetni
Úgy gondoljuk, a külsős programozónak érdemes lenne nagyobb figyelmet fordítani az önmarketingre, a personal brandingre, hiszen saját magát, tudását kell viszonylag rendszeresen „eladnia”. Egyre nagyobb versenyre lehet számítani a freelancer fejlesztők kőrében, ilyen piaci viszonyok között érdemes a marketinges, sales-zes kompetenciákat, a tárgyalástechnikát – akár tanfolyami keretek között is – elsajátítani, erősíteni.
Folytatjuk freelancer programozó kutatásunk kiértékelését, hamarosan jövünk az újabb blogposzttal, figyeljétek az oldalunkat, és addig is kövessetek minket Facebookon, LinkedInen és Instagramon is!
Ha kíváncsiak vagytok, miért választják sokan a freelancerséget, kattints ide. A női programozók fizetésével kapcsolatos bejegyzésünket itt olvashatjátok, azt pedig, hogy melyik korosztályból és területileg honnan kerül ki a legtöbb szabadúszó programozó ide kattintva tekinthetitek meg.